• 1. Što se krilo pod Muzejom
  • 2. Prije Zagreba
  • 3. Nalazi na mjestu otkrivanja
  • 4. Prvi spomen Zagreba u povijesti
  • 5. Slobodni kraljevski grad na Gradecu
  • 6. Razmirice, kažnjavanja, praznovjerja
  • 7. Medvedgrad
  • 8. Osmanlijska opasnost
  • 9. Gradska znamenja
  • 10. Laška Ves i Nova Ves
  • 11. Občina slavni Kaptolom zagrebački
  • 12. Gradnja katedrale
  • 13. Glavni portal katedrale
  • 14. Unutrašnjost katedrale
  • 15. Bolléova obnova katedrale
  • 16. Župa i župna crkva Sv. Marka
  • 17. Barokni oltari crkve Sv. Marka
  • 18. Cehovi na Gradecu i Kaptolu
  • 19. Meštri kraljevskog varoša i Kaptola
  • 20. Novi sustav gradske uprave
  • 21. Redovnici potiču pobožnost i obrazovanje
  • 22. Redovnice Svete Klare
  • 23. Štovanje Blažene Djevice Marije
  • 24. Velikaši na Gradecu
  • 25. Parkovi i šetališta
  • 26. Život u podgrađu
  • 27. Doba Hrvatskog narodnog preporoda
  • 28. Ban Josip Jelačić
  • 29. Iz domova u vrijeme bidermajera
  • 30. Građanska društva
  • 31. Temelji modernoga grada
  • 32. Ilica postaje glavna trgovačka ulica
  • 33. Iz fotografskog atelijera
  • 34. Donji grad
  • 35. Kazališni život
  • 36. Komunalna djelatnost
  • 37. Život u društvima
  • 38. Senzacije s početka 20. stoljeća
  • 39. Odjeci s bojišnice
  • 40. Kuća i život
  • 41. Drugi svjetski rat
  • 42. U socijalističkoj stvarnosti
  • 43. Zagrebačka škola crtanog filma
  • 44. Zagreb u samostalnoj državi Hrvatskoj
  • 45. Odjeci zagrebačkih događanja
  • 46. Radna soba Ivana pl. Zajca
  • 47. August Šenoa i Zagreb
  • 48. Tilla Durieux i njezina zbirka umjetnina
  • 49. Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera
  • 50. Zbirka stare ambalaže dr. Ante Rodina
  • Naslovnica
  • /
  • O muzeju
  • /
  • Odjeli
  • /
  • Stalni postav
  • /
  • Zbirke
  • /
  • Izložbe
  • /
  • Izdanja
  • /
  • Novosti
  • /
  • Projekti i edukacija
  • /
kontakt | impressum | |
 

Stalni postav 14. Unutrašnjost katedrale

U prvoj polovici XVII. stoljeća Katedralu su - nakon što je prvi put u svojoj povijesti dobila veliki zvonik - zadesila dva pogubna požara nanijevši joj goleme štete i oštećenja. Prema izvješću tadašnjega kanonika Jurja Ratkaja, urušio se katedralni svod “koji je zgnječio i u komade razbio kor, biskupsko prijestolje, pet oltara pod korom”, itd. - kroničarskim zapiscima posvjedočilo je kanoničko pero.

Potkraj XVII. stoljeća Katedrala je obogaćena mnogim novim oltarima. Svakako najvažniji su bili oltari Sv. Ladislava i Sv. Marije. Početak XVIII. stoljeća Katedrala je dočekala s prvim mramornim oltarima. Njihovi su tvorci slovenski kipari ili talijanski umjetnici. Među njima je bio najpoznatiji Francesco Robba, koji se obvezao na izradu četiriju oltara za Katedralu. Njemu je pouzdano pripisan oltar Sv. Križa, koji je za obnove Katedrale prenesen u Križevce. Godine 1720. u Katedrali je postojao trideset i jedan oltar. U Katedrali su se ukapali časni i slavni ljudi crkve. Njihove grobove pratile su nadgrobne ploče s uklesanim natpisima pored kojih su se javljali i figuralni motivi. Nakon protureformacije ploče su polagane na pod, a po njima se u znak poniznosti hodalo. Sve nadgrobne kamene ploče su prilikom restauriranja Katedrale uklonjene iz njezine unutrašnjosti.

Slavko Šterk

Copyright © 2007 Muzej grada Zagreba. | Izrada i održavanje: Novena d.o.o.