• 1. Što se krilo pod Muzejom
  • 2. Prije Zagreba
  • 3. Nalazi na mjestu otkrivanja
  • 4. Prvi spomen Zagreba u povijesti
  • 5. Slobodni kraljevski grad na Gradecu
  • 6. Razmirice, kažnjavanja, praznovjerja
  • 7. Medvedgrad
  • 8. Osmanlijska opasnost
  • 9. Gradska znamenja
  • 10. Laška Ves i Nova Ves
  • 11. Občina slavni Kaptolom zagrebački
  • 12. Gradnja katedrale
  • 13. Glavni portal katedrale
  • 14. Unutrašnjost katedrale
  • 15. Bolléova obnova katedrale
  • 16. Župa i župna crkva Sv. Marka
  • 17. Barokni oltari crkve Sv. Marka
  • 18. Cehovi na Gradecu i Kaptolu
  • 19. Meštri kraljevskog varoša i Kaptola
  • 20. Novi sustav gradske uprave
  • 21. Redovnici potiču pobožnost i obrazovanje
  • 22. Redovnice Svete Klare
  • 23. Štovanje Blažene Djevice Marije
  • 24. Velikaši na Gradecu
  • 25. Parkovi i šetališta
  • 26. Život u podgrađu
  • 27. Doba Hrvatskog narodnog preporoda
  • 28. Ban Josip Jelačić
  • 29. Iz domova u vrijeme bidermajera
  • 30. Građanska društva
  • 31. Temelji modernoga grada
  • 32. Ilica postaje glavna trgovačka ulica
  • 33. Iz fotografskog atelijera
  • 34. Donji grad
  • 35. Kazališni život
  • 36. Komunalna djelatnost
  • 37. Život u društvima
  • 38. Senzacije s početka 20. stoljeća
  • 39. Odjeci s bojišnice
  • 40. Kuća i život
  • 41. Drugi svjetski rat
  • 42. U socijalističkoj stvarnosti
  • 43. Zagrebačka škola crtanog filma
  • 44. Zagreb u samostalnoj državi Hrvatskoj
  • 45. Odjeci zagrebačkih događanja
  • 46. Radna soba Ivana pl. Zajca
  • 47. August Šenoa i Zagreb
  • 48. Tilla Durieux i njezina zbirka umjetnina
  • 49. Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera
  • 50. Zbirka stare ambalaže dr. Ante Rodina
  • Naslovnica
  • /
  • O muzeju
  • /
  • Odjeli
  • /
  • Stalni postav
  • /
  • Zbirke
  • /
  • Izložbe
  • /
  • Izdanja
  • /
  • Novosti
  • /
  • Projekti i edukacija
  • /
kontakt | impressum | |
 

Stalni postav 7. Medvedgrad

Srednjovjekovni utvrđeni grad Medvedgrad podignut je na poticaj pape Inocenta IV polovicom XIII. stoljeća radi obrane od moguće ponovne pustošeće provale Tatara - tragovi njihovih barbarskih upada 1242. godine bili su itekako svježi. Zauzevši sam vrh južnog obronka Medvednice, Medvedgrad je zadobio pogodan položaj zahvaljujući kojem su se na sve strane otvarala pogodna obzorja - tako je zadobiven nadzor prostorom od Medvednice na sjeveru do Turopolja na jugu; k tome, nadziran je jedan od pravaca koji bi mogao poslužiti za prodor iz ravne Slavonije prema zapadu, dok je riječni put uz Savu štitio Susedgrad. Bilo je to u doba biskupovanja Filipa (1247.-1262.), bliskog suradnika hrvatsko-ugarskog kralja Bele IV, koji je podupro gradnju Medvedgrada.

Već 1254. godine Medvedgrad je bio dovršen. Medvedgradski dvostruki bedemi, opkop i dvije branič-kule te stambeni dio s palasom, kapelom i cisternom, pružali su potpunu sigurnost i udobnost. Mnogi građevni dijelovi, a osobito nedavno obnovljena osmerokutna kapela Sv. Filipa i Jakova, smatraju se našim vrhunskim ranogotičkim zdanjima nastalim pod utjecajem srednjoeuropske gotike.

Medvedgrad je mijenjao razne gospodare, od hrvatsko-ugarskih kraljeva i zagrebačkih biskupa do velikaša i kanonika. Bili su to herceg Koloman, Babonići, ban Mikac, kralj Žigmund, Albeni, Celjski, kralj Matija Korvin, herceg Ivaniš Korvin, Juraj Brandenburški, Nikola Zrinski i - posljednji mu gospodari - Gregorijanci. Ti su se posljednji stanovnici i vlasnici Medvedgrada 1571. godine preselili u novoizgrađenu kuriju u Šestinama.





Snažni potres 15. rujna 1590. godine razorio je Medvedgrad. Uvid u bogatu kulturu stanovanja i življenja dala su tek - započeta 1987. godine - arheološka otkopavanja. Godine 1994. završeni su opsežni arheološko-konzervatorski radovi, ispred južnog bedema podignut je spomenik svim hrvatskim junacima - Oltar domovine, rad kipara Kuzme Kovačića.

Boris Mašić

Copyright © 2007 Muzej grada Zagreba. | Izrada i održavanje: Novena d.o.o.