• 1. Što se krilo pod Muzejom
  • 2. Prije Zagreba
  • 3. Nalazi na mjestu otkrivanja
  • 4. Prvi spomen Zagreba u povijesti
  • 5. Slobodni kraljevski grad na Gradecu
  • 6. Razmirice, kažnjavanja, praznovjerja
  • 7. Medvedgrad
  • 8. Osmanlijska opasnost
  • 9. Gradska znamenja
  • 10. Laška Ves i Nova Ves
  • 11. Občina slavni Kaptolom zagrebački
  • 12. Gradnja katedrale
  • 13. Glavni portal katedrale
  • 14. Unutrašnjost katedrale
  • 15. Bolléova obnova katedrale
  • 16. Župa i župna crkva Sv. Marka
  • 17. Barokni oltari crkve Sv. Marka
  • 18. Cehovi na Gradecu i Kaptolu
  • 19. Meštri kraljevskog varoša i Kaptola
  • 20. Novi sustav gradske uprave
  • 21. Redovnici potiču pobožnost i obrazovanje
  • 22. Redovnice Svete Klare
  • 23. Štovanje Blažene Djevice Marije
  • 24. Velikaši na Gradecu
  • 25. Parkovi i šetališta
  • 26. Život u podgrađu
  • 27. Doba Hrvatskog narodnog preporoda
  • 28. Ban Josip Jelačić
  • 29. Iz domova u vrijeme bidermajera
  • 30. Građanska društva
  • 31. Temelji modernoga grada
  • 32. Ilica postaje glavna trgovačka ulica
  • 33. Iz fotografskog atelijera
  • 34. Donji grad
  • 35. Kazališni život
  • 36. Komunalna djelatnost
  • 37. Život u društvima
  • 38. Senzacije s početka 20. stoljeća
  • 39. Odjeci s bojišnice
  • 40. Kuća i život
  • 41. Drugi svjetski rat
  • 42. U socijalističkoj stvarnosti
  • 43. Zagrebačka škola crtanog filma
  • 44. Zagreb u samostalnoj državi Hrvatskoj
  • 45. Odjeci zagrebačkih događanja
  • 46. Radna soba Ivana pl. Zajca
  • 47. August Šenoa i Zagreb
  • 48. Tilla Durieux i njezina zbirka umjetnina
  • 49. Zbirka mehaničkih glazbenih automata Ivana Gerersdorfera
  • 50. Zbirka stare ambalaže dr. Ante Rodina
  • Naslovnica
  • /
  • O muzeju
  • /
  • Odjeli
  • /
  • Stalni postav
  • /
  • Zbirke
  • /
  • Izložbe
  • /
  • Izdanja
  • /
  • Novosti
  • /
  • Projekti i edukacija
  • /
kontakt | impressum | |
 

Stalni postav 43. Zagrebačka škola crtanog filma

Na festivalu u Cannesu 1959. godine glasoviti teoretičar filma Georges Sadoul prvi je put izgovorio sintagmu ZAGREBAČKA ŠKOLA ANIMIRANOG FILMA. Tom jednostavnom rečenicom definirao je jedan likovni i filozofski svjetonazor koji je obilježio povijest animacije sedamdesetih godina.

Profesionalni studio za crtani film nastao je u “Zagreb-filmu” 1956. godine. Godine 1962. za svoj film Surogat Dušan Vukotić dobio je nagradu Oscar. Bio je to prvi dobitnik tog prestižnog priznanja za jedan film koji nije američki. Praktički, u svijetu filma ne postoji nagrada koja nije stigla u “Zagreb-film”.

Animaciju su u Zagreb donijeli početkom stoljeća ruski emigranti. Skroman razvoj animacije između dvaju ratova obilježili su reklamni filmovi i nastavne minijature u Školi narodnog zdravlja Andrija Štampar. Njezine tragove možemo prepoznati u slikarstvu (hrvatski ekspresionizam, umjetničko - socijalni pokret “Zemlja”, koji je iznjedrio hrvatsku naivu, te grupa “Exat 51”, pokret koji je krčio putove potpune umjetničke slobode) i književnosti (pripovijesti A. G. Matoša i Ivane Brlić-Mažuranić). K tome, zametke animacije sadrže strip i ilustracija. Zagrebačku školu utirali su genijalni strip-crtači Andrija Maurović i Walter Neugebauer.

Povijesno, početak Zagrebačke škole označen je filmom Veliki miting, koji je 1951. godine nastao u redakciji humorističkog lista Kerempuh, glavni urednik kojega je bio Fadil Hadžić.

Osim fotografija i originalnih crteža iz filmova nekih od najpoznatijih autora Zagrebačke škole, ovdje možemo vidjeti i djelić originalnog tehnološkog procesa nastanka glasovite serije Profesor Balthazar. Prve skice koje nastaju na osnovi scenarija i knjige snimanja pretvaraju se za crtačkim pultom u glavne crteže, potom se prenose na celuloidne folije i snimaju pod trik-kamerom. Dvadeset i četiri sličice za jednu sekundu filma.

Nada Premerl, Joško Marušić

Copyright © 2007 Muzej grada Zagreba. | Izrada i održavanje: Novena d.o.o.