Slavka Pavić: fotografije (gostovanje u San Vito al Tagliamento)
Muzej grada Zagreba, gostovanje u galeriji Chiesa di San Lorenzo u gradu San Vito al Tagliamento, izložba u okviru međunarodnog festivala fotografije Spilimbergo Fotografia 2015., u organizaciji CRAF-a (Centro di ricerca e archiviazione della fotografia)
Koncepcija izložbe: Iva Prosoli
Izbor fotografija: Slavka Pavić, Iva Prosoli
Postav izložbe i oblikovanje publikacija: Tajana Zver
Slavka Pavić jedna je od najvažnijih hrvatskih fotografkinja druge polovine dvadesetog stoljeća. Fotografirati je započela pedesetih godina, kada se na nagovor supruga Milana Pavića, također fotografa, učlanila u Fotoklub Zagreb.
Pedesete godine dvadesetog stoljeća vrijeme su rasta interesa za fotografiju i njezinog potvrđivanja kao autonomne umjetnosti u Hrvatskoj. Likovni vokabular uveden tridesetih godina, koji se sastojao od novog pogleda na sliku i korištenja njezinih tehničkih mogućnosti, emotivne distance autora, mehaničkog shvaćanja predmeta, primjene fotograma, fotokolaža, solarizacije, dvostruke ekspozicije, sendvič negativa ili geometrizacije prizora, pedesetih se godina u čitavom svijetu obogaćuje pojavom intimističkog pristupa i individualne interpretacije, te ujedno i anticipacijom konkretne umjetnosti i umjetnosti neokonstruktivizma. Upravo su to obilježja, kojima se mogu opisati radovi Slavke Pavić.
Od samih počekata Slavka Pavić će u svojem radu pokazivati interes za detalje i strukture te nepogrešiv osjećaj za kompoziciju. Kroz njezino stvaralaštvo pratimo u jednakoj mjeri fotodokumentarizam kroz bilježenje promjena u gradu kao i pejzaže. Slavka Pavić često koristi urbani krajolik kao podlogu za dinamičnu likovnu igru, u gradskim vizurama pronalazi i sjenama naglašava geometrijske oblike. Slijede fotografije inspirirane urbanističkim promjenama grada Zagreba i njegovim širenjem na južnu obalu Save. Kroz zanimljive i često neuobičajene izreze reinterpretirat će svakodnevne motive. Bilo da bira šire ili krupne planove, u pozadini njezine ideje često će stajati priča, nerijetko uz duhoviti komentar. Osim toga Slavka Pavić će vršiti eksperimente sa samim fotografskim medijem istražujući njegove mogućnosti. Veliku pažnju će pritom posvećivati radu u fotolaboratoriju.
Njezin rad može se svesti na nekoliko osnovnih tema: grad, priroda, čovjek, fotografija. Formalno je inovativna, otvorena eksperimentu i propitivanju likovnih mogućnosti i tehničkih zakonitosti medija. U svojim fotografijama gotovo uvijek zadržava pripovjednu komponentu i osobni komentar, što njezine fotografije čini značenjski višeslojnima, a nju kao autoricu definira kao predstavnicu subjektivne fotografije.
Koncepcija ove izložbe napravljena je uzevši u obzir svu širinu zanimanja i rada Slavke Pavić. Odabir fotografija načinjen je u suradnji s autoricom s ciljem davanja što boljeg uvida u njezin cjelokupan umjetnički opus. Izrađeni su digitalni ispisi prema negativima i autorskim povećanjima koja su na izložbi organizirana tematski.
Izložba je prvi puta pokazana u travnju 2014. godine u Muzeju grada Zagreba.
Iva Prosoli
BIOGRAFIJA
Slavka Pavić rođena je 1927. godine u Jajcu, Bosna i Hercegovina. Djetinjstvo i mladost provodi u Daruvaru. Godine 1946. i upisuje studij ekonomije u Zagrebu, gdje i danas živi i radi.
Od 1951. godine članica je Fotokluba Zagreb, kada započinje i s izlaganjem. Surađuje sa suprugom, istaknutim fotografom Milanom Pavićem. Održala je 19 samostalnih i sudjelovala u više od 300 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Pri tome je osvojila više od 90 različitih nagrada i priznanja.
Jedna je od osnivačica Ženske sekcije Fotokluba Zagreb, 1973. godine. Uz Gjuru Griesbacha i Vladka Lozića, suorganizatorica je izložbi Sekcije Žene snimaju, a kasnije postaje i glavna organizatorica.
Radovi joj se nalaze u Zbirci hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb, Muzeju za umjetnost i obrt, Muzeju grada Zagreba, Muzeju suvremene umjetnosti, Etnografskom muzeju u Zagrebu te u privatnim zbirkama.