Dječji likovni radovi uz izložbu Zoološki vrt u Zagrebu 1925. – 2015.
Koncepcija izložbe: Vesna Leiner
Muzej grada Zagreba, u sklopu izložbe Zoološki vrt u Zagrebu 1925. – 2015., organizirao je kreativno-likovne radionice za djecu predškolskog uzrasta i učenike nižih razreda osnovnih škola. Radionice su održane u razdoblju od 20. listopada do 20. studenoga 2015. godine.
Ukupno je održano 15 radionica na kojima je sudjelovalo 265 djece iz sedam zagrebačkih osnovnih škola i jednog vrtića. To su redom: Dječji vrtić “Tatjana Marinić”, Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Osnovna škola Ivana Mažuranića, Osnovna škola Jure Kaštelana, Osnovna škola Poliklinike SUVAG, Osnovna škola Petra Preradovića, Osnovna škola Bukovac i Osnovna škola Ivane Brlić Mažuranić.
Radionice su započinjale vodstvom kroz izložbu (vodič Marija Sabolić) kako bi se djecu upoznalo s temom radionice, a to je zagrebački Zoološki vrt i životinje koje u njemu obitavaju. U pojedinim radionicama za inspiraciju likovne obrade teme poslužili su i stihovi o životinjama koje je napisala i recitirala Ana Torić. Nakon uvoda, djecu se na radionici još jednom podsjetilo na temu te su im predloženi motivi kao i likovne tehnike koje će koristiti u radu (voditeljice radionica: Tatjana Kovačić i Ana Novoselac).
Za izbor motiva djeci su dodatno poslužile i različite fotografije i figurice životinja. Zanimljiva im je bila i igra/slagalica Zoološki vrt sastavljena od geometrijskih likova te slika Mencija Clementa Crnčića Orpheus – Filipović iz 1927. godine koje su djeca imala priliku vidjeti na izložbi.
U radu su bile korištene crtačka tehnika – flomaster i slikarska tehnika – kolaž, korištene zasebno ili u kombinaciji.
Radovi nastali na radionicama dočaravaju dječje viđenje pojedinih životinja, a poneki radovi također imaju i poruku kojom se apelira da bi životinje u zoološkim vrtovima trebale boraviti u što prirodnijem okruženju – nastambama, a ne u kavezima. Zanimljivi su i plakati za Zoološki vrt kolažirani od geometrijskih likova. Izrađujući kolaže, djeca su ujedno na kreativan način učila i o geometrijskim likovima, plohama i crtama povezujući matematiku i likovnu kulturu.
Cilj radionica bio je da se poticanjem mašte i razmišljanjem o problemima i rješenjima najmlađi posjetitelji senzibiliziraju za očuvanje prirodne i kulturne baštine na kreativan i pristupačan način.
Vesna Leiner
Slike s izložbe
foto Miljenko Gregl, MGZ